1. Anasayfa
  2. Bilgi

İnternet Pazarlama Nedir?

İnternet Pazarlama Nedir?
Photo by JÉSHOOTS on Pexels.com
0

internet pazarlama nedir?

İnternet Pazarlama Nedir ve Kabusunuz Olmaması için Ne Yapmak Gerekir?
İnternet pazarlama birçok firmanın pazarlama hedeflerine ulaşmasına büyük katkı sağlarken, bazılarınınsa kabusu haline gelebilmektedir. Kimi firma için verimlilik, sürat, etkinlik, ölçebilirlik, kontrol sağlarken, kimisi için ise karmaşa, kontrolsüzlük, belirsizlik, vakit ve para kaybı ile sonuçlanabilmektedir. Son yıllarda tüm dünyada birçok firmanın internet pazarlama uygulamaları sonucunda ulaştığı inanılmaz başarı hikayeleri alışıldık bir hal alırken, bir yanda da büyük başarısızlıklarla sonuçlanmış internet pazarlama örnekleri de bulunmaktadır. Peki gerçekte internet pazarlama nedir ve bu büyük ikilem nasıl açıklanabilir?

İnternet pazarlama ya da diğer adıyla online pazarlama, websitenizle, email aracılığıyla ya da sosyal medya kanallarını kullanarak satış yapabilmeniz ya da hedef kitlenizle iletişim kurabilmeniz için gerçekleştirdiğiniz online reklam ve pazarlama çalışmalarının tümüdür.

İnternet pazarlama sayesinde firmalar:

– kurumsal ya da ürün ve hizmetleriyle ilgili mesajlarını hedef kitlelerine ulaştırabilir,
– müşterilerinin ya da potansiyel alıcılarının demografik özellikleri, tercihleri ve ihtiyaçları ile ilgili bilgi toplayabilir,
– ürün ve hizmetlerinin direk satışını yapabilir,
– ve websitelerindeki reklam alanlarını pazarlayabilirler.

Bu çalışmaların etkin bir şekilde gerçekleştirebilmesi için temel internet pazarlama alanlarının çok iyi tanınması ve çalışmaların deneyimli internet pazarlama uzmanları tarafından hayata geçirilmesi gereklidir. Aksi takdirde pazarlama hedeflerine ulaşmak mümkün olmayacak, yanlış uygulamalar sonucunda kaynaklarınız verimsiz kullanılacaktır.

Temel internet pazarlama alanları aşağıdaki gibi listelenebilir:

-Web tasarım ve geliştirme
-Eticaret siteleri
-Affiliate – İş Ortaklığı websiteleri
-Email pazarlamacılığı
-Online reklamlar
-Online basın bültenleri ve haberler
-Arama motoru optimizasyonu (SEO)
-Blog
-Makale yazımı
-Sosyal medya reklam ve pazarlaması (Facebook, Google+, YouTube, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest vs)

İnternet Pazarlamasında Strateji Belirlemenin Önemi Nedir?

Etkin, verimli ve karlı stratejiler oluşturabilmek için, pazarlama ekiplerinin internet pazarlamacılığı hakkında derin bilgi birikimine ve doğru vizyona sahip olması şarttır, ancak yeterli değildir. Elbette ki başarıya ulaşmak için internet pazarlamacılığı konusunda gerekli bilgileri edinerek uzmanlaşmak önemlidir. Ancak bu uzmanlaşma sürecinde, her geçen gün artan ya da yenilenen bilginin tamamına hakim olmak ve uçsuz bucaksız bir denize benzeyen internet pazarlamacılığının tüm alanlarında birden aynı anda başarı beklemek pek de mümkün değildir. İşte bu noktada internet pazarlama stratejiniz daha da büyük önem taşır. Pazarlama hedefleriniz doğrultusunda yukarıda belirtilen temel internet pazarlama alanlarının farklı kombinasyonları ile kişiselleştirilmiş internet pazarlama stratejinizi oluşturmanız gerekir.

Pazarlama stratejiniz karaya ulaşabilmek için dümeni hangi yöne doğru çevirmeniz gerektiği konusunda size yardımcı olur. Hangi yöne gideceğinizden emin olmadan bir o yana bir bu yana yönelirseniz, yolunuzu kaybeder, karayı göremeden dalgaların arasında kaybolabilirsiniz.

İnternet Pazarlama Stratejileri Nasıl Oluşturulmalıdır?

Evet, soru: Dümeni hangi yöne çevirmelisiniz? Yönünüz neresi olmalı? İçerik, sosyal medya, arama motoru optimizasyonu, analizler, Google Adwords, hepsi, hiçbiri… İnternet pazarlamacılığının gerekliliğine ve etkinliğine son derece inanan birisi olarak, tüm bu stratejilerin birbirinden önemli olduğunu belirtmek isterim. Öyleyse cevap “hepsi” mi? İşte birçok firmanın kabusu “hepsi” cevabını vermekle başlıyor.

Bu sorunun cevabını çok daha önemli bir soruyu cevaplandırarak bulmalısınız: “Müşterileriniz hangisini istiyor?” Kısaca müşterileriniz ya da hedef kitleniz sizi nerede arıyor ya da görmek istiyorsa yönünüz orası olmalıdır. Tüm başarılı pazarlama uygulamalarının arkasındaki en önemli faktör, hedef kitlenin alışkanlıklarına ve beklentilerine odaklanmak ve pazarlama stratejisini hedef kitlenin istekleri doğrultusunda belirlemektir. Müşteri odaklılık dediğimiz, herkesin bildiği ancak maalesef sıklıkla ve kolaylıkla unutulabilen bu yaklaşım, internet pazarlamacılığında da geçerliliğini korumalıdır.

Bu yaklaşım doğrultusunda pazar araştırmaları, anketler, odak grup çalışmaları, sosyal medya ve website datalarınızın analizleri gibi birçok veriden yola çıkarak, müşterilerinizin ve hedef kitlenizin ihtiyacına göre internet pazarlama stratejilerinizi belirlemelisiniz. Böylece hem yeni müşteriler edinerek pazar payınızı arttırabilir, hem de varolan müşterilerinizi sadık müşteriler haline getirebilirsiniz.

Örneğin hedef kitleniz sosyal medyada sizinle iletişim kurma eğilimi göstermiyor ancak arama motorlarında hizmet alanlarınıza yönelik bilgi arayışı içindeyse websitenizin içeriğini güçlendirmeli ve arama motoru optimizasyonu çalışmaları yapmalısınız. Ya da hedef kitleniz daha çok görsel araçlardan yararlanma eğilimi gösteriyorsa, infografikler oluşturmalı ve video paylaşım sitelerinde videolarınızı yayınlamalısınız.

Özetle, hedef kitleniz neredeyse orada olmalı, nasıl bir iletişim istiyorsa o şekilde iletişim kurmalı ve internet pazarlama deneyiminizi kabusa dönüştürmeden firmanızı başarıya taşımalısınız.

Reaksiyon Göster
  • 0
    alk_
    Alkış
  • 0
    be_enmedim
    Beğenmedim
  • 0
    sevdim
    Sevdim
  • 0
    _z_c_
    Üzücü
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    k_zd_m
    Kızdım

Baristekin.com.tr içerik yöneticisi

Yazarın Profili
Paylaş
İlginizi Çekebilir

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir