Snap, Rusya’nın Ukrayna’yı işgal etmesinin ardından Rusya’daki tüm reklam satışlarını durdurduğunu bir blog gönderisinde duyurdu.
Snapchat, önemli bir iletişim aracı olmaya devam ettiği için multimedya uygulamasını bu ülkelerde sunmaya devam edeceğini belirtti. Ancak “Rus işletmelerini ve bireylerini hedef alan tüm yaptırımlara” uyacağını söyledi. Ayrıca Rusya’da fiziki bir ofisi bulunmadığını ve Rus devletine ait kuruluşlardan gelir kabul etmediğini vurguladı. Snap, bu reklam yasaklarını uygulayarak, bu bölgelerde reklam kullanılabilirliğini sınırlamak için adımlar atan, büyüyen teknoloji şirketleri listesine katıldı.
Twitter, “kritik kamu güvenliğinin yükseltilmesini ve reklamların bu bilgilerden olumsuz etkilenmemesini sağlamak için” Ukrayna ve Rusya’daki reklamları duraklattı. Hem Facebook hem de Microsoft, devlet medya kuruluşlarının reklam platformlarını kullanmasını engellerken, Google’a ait Youtube, devlete ait RT ve diğer Rus kanallarının reklam geliri elde etmesini engelledi.
Şirket, gönderisinde belirttiği gibi, RT ve diğer devlete ait kuruluşların Snapchat’in Keşfet sayfasında yayınlamalarına daha önce de izin vermiyordu. Bu nedenle bunları engellemek için ek önlemler almasına gerek yok. Yine de şirket, herhangi bir dezenformasyon veya kötüye kullanım kanıtı için platformunu “dikkatle izlediğini” söyledi. Rusya ve Ukrayna gerginliği günlerdir devam ediyor. Müzakere koltuğundan elleri boş ayrılan ülkeler ne karara varacak merakla bekleniyor.