Baş Ürün Sorumlusu Neal Mohan bazı açıklamalarda bulundu. Düşünülen değişiklikler arasında tehlike oluşturabilecek videoların paylaşım özelliklerini etkin bir şekilde “kıracak” güncellemeler var.
Değişiklik, YouTube için büyük bir yenilik olacak, ancak şirketin gerçekten böyle bir adım atıp atmayacağı belli değil. Mohan, şirketin yanlış bilgilerin viral hale gelmesini önleme yaklaşımını özetleyen uzun bir blog yazısı paylaştı
Gönderisinde, tehlike oluşturabilecek içeriklerin şirketi en çok zorlayanlar olduğunu ifade etti.
Zira bu videolar direkt olarak kaldırılması gereken içeriklere sahip değil ancak tehlike oluşturabileceği için aslında platform bünyesinde de istenmiyor.
Şirket bu videolar için önerilerden kaldırma gibi bir hamlede bulunabilir. Özellikle Spotify’ın başına gelen yanlış bilgilendirme podcasti yüzünden platformlar bu konuya daha çok dikkat etmeye başladı. Mohan, şirketin daha agresif yaklaşmları benimsemesi gerekip gerekmediği konusunda hala mücadele ettiğini de sözlerine ekledi. “Paylaşımları engellemenin, bir izleyicinin özgürlüklerini kısıtlayacağı için bu hamlede emin değiliz” ifadeler kullanıldı.
YouTube yöneticisi, diğer değişikliklerin de geleceğini ima etti. Şirketin ayrıca, “arama sonuçlarına ek etiket türleri” eklemeyi düşündüğünü söyledi. Şirket ayrıca, “dünyanın dört bir yanındaki uzmanlar ve sivil toplum kuruluşlarıyla” ortaklıklarını güçlendirmeyi hedefliyor. İnsanlar artık yanlış bilgilendirmeye karşı çok duyarlı olduğu için platformlar da konuya hassasiyetle yaklaşıyor.