Web sitesi fiyatı
Bir web sitesini almak yada satmak istediğinizde karşınıza düşündüğünüzden çok farklı fiyatlar çıkabilir. Çünkü web sitesini satarken kullanılacak kriterler net olarak bilinmemektedir. Peki bir web sitesinin değerini hesaplarken neleri dikkate almalıyız?
Web Sitenizin Fiyatını Hesaplarken ;
Google Analtics
- Sitenizin günlük, haftalık ve aylık olarak elde ettiği tekil ve çoğul ziyaretçi sayısı ne kadar çok ise sitenizin değeride o kadar yüksek olacaktır. Özellikle Google Analytics hesabından sitenizin ziyaretçi sayısını sağlıklı bir şekilde takip edebilirsiniz.
Google Adsense - Reklam gelirleriniz ne kadar yüksek ise sitenizin değeride o kadar yüksek olacaktır. Reklam gelirlerinin uzun süreli olarak belgelenebiliyor olması sizin yararınıza olacaktır. Örneğin adsense hesabınızın var olduğunu düşünürsek google tarafından yapılan ödemeleri kanıt olarak kullanabilirsiniz.
- Sitenizin pagerank değeri, dmoz kaydının bulunup bulunmadığı, alexa değeri ve son olarak yüksek pageranklı web sayfalarından elde etmiş olduğu backlinkler sitenizin değerini belirleyen önemli etkenlerdendir.
- Bazen tek bir alan adının 10.000$ a satıldığını düşünürsek, alan adınızın akılda kalıcı olması, jenerik bir kelimeden oluşması sitenizin fiyatını arttıracaktır.
- Arama motorlarında sık aranan kelime kombinasyonlarında ilk sıralarda çıkıyor olmanız ziyaretçi sayınızı etkileyeceği için site fiyatınıda arttıracaktır.
- Sitenizin Backlink, reklam ve seo çalışmaları için verdiğiniz periyodik masrafları da sitenizin fiyatını negatif yönde etkileyecektir.
- Sitenizin yaşını mutlaka göz önünde bulundurunuz. 10 yıl önce açılmış ve az bile olsa belirli bir indexi olan web siteniz yeni açılan siteye göre oldukça değerli sayılacaktır.
- Sitenizin içeriği ne kadar özgünse ve sayfa sayınız ne kadar çok ise site fiyatınız artacaktır.
- Gelecekte değer kazanması muhtemel içeriğe sahip web siteleri de o günkü değerinin üzerinde fiyatlarla satılabilir.