Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri

E-Ticaret yapmak, artık sadece yeni girişimler için değil aynı zamanda mevcut işi olanların ürün ve hizmetlerini İnternet’ten satmak için de çok cazip bir hal aldı. Yıldan yıla artan pazar hacmi ile tüm dikkatleri üzerine çeken e-ticaret piyasasında yer almak isteyen kişi ve kurumlar ya kendilerine özel bir mağaza kuruyorlar ya da mevcut pazaryerlerinde mağaza kiralıyorlar. Bu yazımızda özellikle ilk yatırım maliyetlerine katlanmadan düşük maliyetlerle ürün/hizmet satışını denemek isteyenler için Türkiye’de faaliyet gösteren ve en çok tanınan pazaryerlerini inceledik. İşte en çok bilinen 6 pazaryerinin özellikleri:

1- Hepsiburada.Com

Aylık ortalama 85 Milyon ziyaretçi sayısına ulaşıyor. Diğer pazaryeri sitelerinden farklı olarak çoğu kategoride kendisi de ürün satıyor. Bir ürünü sitede arattığınızda en üst sırada ürünün hepsiburada fiyatı çıkarken altında diğer satıcıların fiyatları yer alıyor. Çoklu ürün satışı için bu sitede mağaza açılış şartı yok. Bunun yerine listelediğiniz ürünlerde komisyon ücretlerine ek olarak 0.5 TL ücret alınıyor. Komisyon ücreti diğer pazaryeri sitelerine göre daha yüksek. Satışlardan %6 ile %30 arasında değişen komisyon ücretleri alıyor. Ayrıca özel günlerde(sevgililer günü, babalar günü vs) yaptığı reklamlar için sizden ayrıca reklam gideri olarak ek ücret talep edebiliyor. Satmış olduğunuz ürün/hizmet ücretini 28 gün sonra hesabınıza yatırması nedeniyle eleştiriliyor. Kısacası rekabet çok yoğun ve komisyonlar yüksek, daha çok direk üretici olan veya yurt dışından toplu olarak uygun fiyata ürün getiren firmalar için iyi bir satış kanalı olabilir.

2- N11.Com

Ayda yaklaşık 80 Milyon civarı ziyaretçi sayısı ile ülkemizin en önde gelen pazaryeri siteleri arasında yer almaktadır. Sitenin tasarımı tamamen neuromarketing normlarına göre yapılmış. Satıcı ve alıcılar için iki farklı üyelik modeli bulunuyor. n11.com’da sadece ticari unvanı olan kurumlar mağaza açabiliyor ve satış yapabiliyorlar. Mağaza açmak için n11.com adresinden üyelik formu doldurup istenen evrakları sisteme yüklemeniz gerekiyor. Herhangi bir mağaza açılış ücreti talep etmeyen n11.com çoklu ürün satışları için size farklı paketler sunmakta ve bunlar için ücret talep etmektedir. Çoklu ürün listeleme ücretleri aylık olarak alınmakta ve bu tutar 8 TL ile 800 TL arasında değişmekte. N11’de komisyon oranları ise %5 ile %20 arasında değişiyor. Sattığınız ürünlerin ücreti 3 iş günü içerisinde hesabınıza yatmaktadır. Kendi anlaşmalı olduğu kargo firmalarıyla ürünlerinizi daha cazip fiyatlarla göndermenizi sağlamaya da yardımcı oluyor.

3- Gittigidiyor.com

Gittigidiyor aylık 50 Milyon ziyaretçi sayısı ile yine en çok bilinenler arasında yer almaktadır. Mağaza açarak veya mağaza açmadan ürünlerinizin satışını gerçekleştirebiliyorsunuz. Mağaza açmadan maksimum 10 Adet ürün satılabiliniyor. Ayrıca listelediğiniz her ürün için sizden ek ücret olarak 1 TL ile 4 TL arasında bir tutar talep ediyor. Mağaza açarak sitenin size sunduğu avantajlardan yararlanabiliyorsunuz. Mağaza açılış ücretleri ise aylık 69 TL ile 1399 TL arasında değişmekte. Gittigidiyor da sattığınız her ürün için sizden komisyon talep etmektedir ve komisyon oranları %7 ile %25 arasında değişmektedir. Anlaşmalı olduğu kargo firmaları sayesinde yine uygun kargo ücretleriyle gönderim yapmanızı sağlamaktadır.

4- EpttAvm.com

Son zamanlarda başarılı bir çıkış grafiği yakalayan ve bilinir hale gelen EpttAvm’nin satıcılar açısından diğer sitelerle kıyaslandığı zaman daha avantajlı olduğu görülmektedir. Henüz aylık 5 Milyon ziyaretçi sayısı bulunsa da bu rakam hızla artmaktadır. Aylık üyelik ücreti ve mağaza açılış ücreti talep etmemekle birlikte dilediğiniz kadar ürün listeleme imkanı da sunmaktadır. Sattığınız tüm ürünler için komisyon ücreti almaktadır. Komisyon oranları %5 ile %15 arasında değişmektedir. Komisyon ücretlerinin düşük olması ve mağaza açılış ücreti, aylık sabit ücret almaması nedeniyle oldukça cazip bir pazaryeri satış sitesidir.

5- Trendyol

Trendyol aylık ortalama 50 Milyon ziyaretçi sayısıyla en popüler pazaryerlerinden bir diğeridir. Müşterilerine yeni yeni mağaza açma imkanı sunmaya başlamıştır. Mağaza açılışı için net olarak bilgi alabileceğimiz bir sayfası bulunmadığından mağaza açılış ücretleri için site ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Her kategoriye göre komisyon oranları değişmekle birlikte genellikle %5 ile %30 arasında değişmektedir.

6-Amazon

Amazon.com.tr’de 15’ten fazla kategoride satış yapabilirsiniz. Bu kategorilerde istediğin kadar ürün listeyebilir ve satabilirsin. Ayrıca istenirse birden fazla kategoride de ürünlerinizi listeyebilirsiniz. Amazon, Amazon’da satış koşulları ve ücretleri konusunda oldukça açık ve şeffaf; bu nedenle satıcı sözleşmesi ve ücret tarifesi halka açık olarak yayınlanmıştır. Amazon.com.tr’de satış için aylık üyelik bedeli ve kategoriye göre değişen oranlarda satış hizmet bedeli ödersiniz. Başka ek bir ücret yok. Güncel rakamlar web sitesinde yeralmaktadır. Satışlarınızın tutarını 14 günde bir hesabınıza yatırmaktadır.

Tüm bu pazaeryerleri için geçerli olan bir hususda; vitrinde yeralmak, kategori ve listelenme reklamları, günün fırsatı veya üstlerde yeralmak gibi seçenekler için extra ücretlendirme yapılmaktadır. 

Yazı gezinmesi

Mobil sürümden çık